hoe weet ik welke videokaart erin moet doen?

Ik heb hier een kapotte pc omdat de videokaart waarschijnlijk kapot is. Nu wil ik graag een goedkope videokaart om te proberen of hij het doet. Hoe zie ik welke videokaart ik er in kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

tegenwoordig hebben bijna alle videokaarten een PCI-e aansluiting, op echt hele oude na passen alle videokaarten in je computer, pas wel op dat je een niet te grote kaart koopt. ik zie dat je medion getagd hebt, die kasten zijn meestal klein (spreek uit ervaring) en sommige kaarten passen niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als hij echt oud is dan zit er nog een agp kaart in
je kan meestal aan de kleur van de slot zien en de positie wat het is
AGP is meestal bruin
pci pci e is meestal wit of een afwijkende kleur paars oranje etc en staat iets verder achteruit dan een normale pci slot die eigenlijk altijd wit is
als je medion nog losse kaart heeft dan zou er in principe dus een lege slot zijn die in de meeste gevallen
iets verder naar achter staat
dan de reguliere pci slots

zoek even de specificatie van het moederbord op dan weet je wat er in moet
op zicht is dat meestal wel te zien
maar dat moet je dus wel even weten welk moederbord
misschien hier een fotootje plaatsen van je moederbord ?
capthavoc
11 jaar geleden
Het is op de eerste plaats belangrijk te weten om welke poort het gaat. Waarschijnlijk idd een pci-e poort maar om daar nu klakkeloos vanuit te gaan!?

Hieronder iig een plaatje waarop je zo'n beetje kunt zien hoe ver de verschillende poorten vd rand zitten en van elkaar.

Die 4350 die je aanhaalt, denk wel dat dat gewoon moet kunnen als de pc van een pci-e x16 poort voorzien is. Die is ook echt niet groot, het is dan ook een eenvoudig budget kaartje. Enkel als het een low profile kast zou betreffen zou de kaart wellicht te groot zijn maar nog altijd niet te groot om dienst te doen als testkaart.