Hoe krijg ik het beste mijn videobestanden, ( van mijn camera met bandje) naar de laptop?

Toegevoegd na 42 minuten:
Ik heb geen firewire aansluiting op mijn laptop

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ligt eraan.
Zit er een firewire aansluiting op? Gebruik die dan.
Zit er een geheugenkaartje in? Gebruik dan een (interne) geheugenkaart slot om te kopieren.
Op dit moment is er weinig info om op te maken waar het exact over gaat....
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen firewire op de laptop, wel op de camera,
Geen geheugenkaart op de camera.
Dan zul je een firewire naar usb adaptortje moeten kopen
ik denk dat ene volledige kabel beter zou werken
maar volgens mij zijn er ook wel van die tussen stukjes te koop
capthavoc
11 jaar geleden
ronaldP
11 jaar geleden
ALS er een firewire uitgang op de camera zit....
capthavoc
11 jaar geleden
tja dat is soms nogal verwarrend
dus even goed zoeken welke je echt moet gebruiken
je heb die met de V stukje in een vrij klein 4kant blokje
maar natuurlijk ook die grotere firewire rechthoekjes met een bolle kant maar het principe blijft het zelfde
Wat ook een mogelijke oplossing is, is dat je een Video Grabber aanschaft, meestal zitten bij de goeie pakketen ook software inbegrepen.

Direct 2 vliegen in 1 klap.

( zie link )