Kan ik een interne harde schijf in een externe bay doen in de behuizing van een computer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Wat vraag je nu allemaal? Interne schijven bestaan eigenlijk niet. Maar je wilt dus een HD die nu in je PC zit er uit halen en die een behuizing stoppen van een externe HD. Ja, dat kan meestal, als je oplet of je een IDE of SATA behuizing hebt. Maar dan? Wil je dat geheel weer terugstoppen in een PC? Dat gaat eigenlijk niet, maar dat is ook een hele zinloze handeling. De schijf heeft een externe voeding nodig en een USB (of eSata) poort, nee dat wil je niet :)

Toegevoegd na 59 minuten:
Aha. In je reactie leg je wat meer uit. Ja, je kunt de schijf via USB aansluiten. Daarmee wordt het een veel tragere schijf dan je interne schijven. Alleen te pruimen als je af en toe een bestandje wilt wegschrijven. Als je tempo wilt, neem dan een behuizing waar eSata op zit.
Als je geen eSata poorten hebt op je PC, koop dan een eSata insteekkaartje. Koop dit, koop dat, het kost allemaal geld, dat geef ik toe. Maar dan heb je een schijf die niet onderdoet voor je interne schijven.
Plaatje bij antwoord
escape
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Op die fiets: wat jij extern noemt is helemaal niet extern.
Ja, je kunt je HD in een 3,5" bay doen, maar daar heb je twee stukjes metaal voor nodig, z.g. extenders, anders kun je hem niet vastschroeven. Voor de rest is er niets op tegen.