Hoe werkt een Wifi hotspot in een vliegtuig of trein?

Weet iemand hoe dit in zijn werking gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
zondag
11 jaar geleden
Goeie vraag. Dat zou ik ook wel eens willen weten. Moet je dan een wachtwoord invoeren en hoe kom je aan dat wachtwoord?

Het beste antwoord

In het voertuig zit een rauter of modum. Die rauter is verbonden met zendmasten op een eigen frequentie. Deze heeft internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een vliegtuig gebeurt dat via zendmasten op de grond (geen 3G of zoiets, maar speciale frequentie) die naar een router van het vliegtuig gaat.

Volgens mij werkt de trein hetzelfde, maar weet het niet zeker