Hoe sterk moet mijn voeding minstens zijn voor een EVGA GeForce GT520 Silent?

Ik zou graag willen weten hoe sterk mijn voeding moet zijn om een EVGA GeForce GT520 Silent aan te kunnen. Als iemand mij dit zou kunnen vertellen kan ik namelijk een keuze maken. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

minimaal 300 w volgens de spec maar een 450 watt zou prima volstaan
capthavoc
11 jaar geleden
Die kaart gebruikt niet veel stroom.
http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GT_520/21.html
(max 31W nogal)

Met zo'n verbruik hoef je doorgaans niet eens op de voeding te letten aangezien je er toch wel vanuit mag gaan dat een voeding gewoon de 75W die max over een pci-e slot kan ook daadwerkelijk kan leveren.

Hier nog wat energieverbruik resultaten met zo'n kaart in het systeem. Nog geen 120W.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia_geforce_gt520&num=6

Zou dus in principe nog prima te doen moeten zijn met een 200W voeding. Maar bedenk wel dat ik bij zo'n statement altijd uitga van een degelijke voeding als je van zo'n trust, huntkey ed goedkope poepvoedingen mee moet nemen in een wattage advies gooi er maar 100W bovenop voor de zekerheid aangezien die slechte voedingen vaak niet of niet lang het vermelde vermogen kunnen leveren. Dat doen de fabrikanten ook vandaar ook het officiële advies van 300W.