Hallo, hoe kan ik mijn dell inspiron 15r sneller maken?

Ik heb een dell inspiron 15r en ik zou hem wat sneller willen maken door er bijvoorbeeld een snellere processor in te zetten.
Alleen ik weet niet welke processoren goed zijn en welke er te gebruiken zijn voor mijn laptop.
Ook word hij te warm dus denk ik dat er een andere koeling in moet.

Mvg gerwin

Toegevoegd na 5 minuten:
hij draait op windows 7 64bit en heeft een intel core i3 inside processor en 4gb werkgeheugen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De processor vervangen gaat eigenlijk niet, je kunt wel het geheugen uitbereiden maar dat zou een beetje zinloos zijn omdat 4gb meestal meer dan genoeg is. Daarnaast twijfel ik aan de noodzaak hiervan, een core I3 is een vrij sneller processor en zou voor veruit de meeste mensen moeten voldoen. Wat draait er niet snel genoeg? Leg even uit wat je verwacht van een snellere processor, ik denk namelijk dat de oorzaak ergens anders ligt.