Zou ik een router op de modem aansluiten middels een kabel in mijn kamer?

Nu staat de modem te ver weg om nog enigszins een stabiel signaal te ontvangen. Ik heb al een kabel lopen vanaf de modem naar de PS3 lopen maar zou ik ook aan het eind van de kabel een router kunnen aansluiten die dan een draadloos signaal verspreidt waar ik mn Xbox, PS3 en laptop, die veel uitvalt met internet, kunnen aansluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hele opzet is dan ook 2 routers, we hebben een kpn 2-in-1 maar het bereik is te laag dus dacht ik middels een kabel een externe router aan te leggen.

Het beste antwoord

Ja dat kan zelfs heel goed. Het moet niet meer dan 10 meter zijn, maar je kunt gerust een draadloze router aan de modem koppelen. Zet deze wel zo laag mogelijk aangezien het signaal als een conus zich verspreidt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ik een kabel vanaf de modem naar mijn kamer laat gaan waar ik dan de router op wil aansluiten en vanaf daar een signaal verspreiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas geen andere antwoorden.