Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou ik een router op de modem aansluiten middels een kabel in mijn kamer?

Nu staat de modem te ver weg om nog enigszins een stabiel signaal te ontvangen. Ik heb al een kabel lopen vanaf de modem naar de PS3 lopen maar zou ik ook aan het eind van de kabel een router kunnen aansluiten die dan een draadloos signaal verspreidt waar ik mn Xbox, PS3 en laptop, die veel uitvalt met internet, kunnen aansluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
585
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hele opzet is dan ook 2 routers, we hebben een kpn 2-in-1 maar het bereik is te laag dus dacht ik middels een kabel een externe router aan te leggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan zelfs heel goed. Het moet niet meer dan 10 meter zijn, maar je kunt gerust een draadloze router aan de modem koppelen. Zet deze wel zo laag mogelijk aangezien het signaal als een conus zich verspreidt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ik een kabel vanaf de modem naar mijn kamer laat gaan waar ik dan de router op wil aansluiten en vanaf daar een signaal verspreiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas geen andere antwoorden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding