Is mijn draadloze router ook geschikt voor glasvezel?

Binnenkort wordt hier glasvezelkabel aangelegd. Nu heb ik gehoord dat niet elke router daarvoor geschikt is. Ik heb een Linksys wireless G-router (wrt54gc vers. 2.0) Dus vraag ik me af of deze snel genoeg is hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ligt aan de snelheid die geleverd wordt. Met 100 mbit zit je bedraad goed, maar draadloos haal je niet het maximale. Boven de 100 mbit is sowieso zinloos met die router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg binnenkort 100 mb/s dus kan ik beter een nieuwe kopen

Andere antwoorden (1)

Bedraad kan deze Router zowel Lan->Wan als Wan->Lan ongeveer een snelheid halen van 50 Mbit/s.
Draadloos is de router nog wat langzamer, nl in het gunstigste geval tussen de 20 en 25 Mbit/s.
Dus kort gezegd, bij bedraad gebruik, is de router nog best te gebruiken als de Glasvezelsnelheid maximaal 50 Mbit/s is.