mijn computer is extreem traag nadat ik het op fabrieksinstellingen heb teruggezet met het programmaatje dell datasafe backup. wat moet ik nu doen?

het is een dell inspiron 15 r met 64 bits en windows 7(ik weet niet of dit allemal wat uitmaakt). het maakt me niets uit als ik alle bestanden kwijtraak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Het handigste is om een geheel schone installatie uit te voeren met "format". Bij het terugzetten naar de fabr.inst. kan Win7 bepaalde registries niet meer vinden.

Of deze tips:

http://www.computingunleashed.com/speed-up-windows-7-ultimate-guide-to.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb zelf een Asus. Als ik mijn computer opstart en F9 inhoud komt hij bij een automatisch recover scherm van windows 7. Ik weet niet of Dell ook zoiets heeft maar bij mij werkte het perongeluk wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
per ongeluk LOL
Terug gaan naar een herstelling voordat je dat programma liet draaien met systeemherstel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je CCleaner geprobeert? gratis programma voor controle PC en verbeteren instellingen. geen succes verzekerd maar wel melding van fouten en optie voor verbeteringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me af of je wel het juiste programma hebt gebruikt ?
Dell datasafe backup
lijkt mij een standaard backup tool
niet de recovery partitie ?

Volgens mij is de dell recovery te bereiken via
start de pc op
druk meteen in het bios scherm
maar voordat het windows log0 komt op ctrl-f11

dan kom je echt in de recovery partitie ??
van daar kun je verschillende opties kiezen
een clean install als altijd het beste factory settings ??
fabrieks instellingen ?
weet niet precies hoe het er staat

tip: als je recovery helemaal klaar is
en alles werkt weer

kijk dan meteen even of je ook de optie krijgt
een dvd set van je recovery te maken
of via een programmatje dat mee is gekomen in de nieuwe
installatie dus iets als Dell recovery burner ???
of via de recovery partitie zelf ?

brand die dvd set iets van 3 dvd nodig denk ik

want dat is je allerlaatste backup

Stel dat je harde schijf kapot gaat,
zodanig dat je zelf niet meer een recovery vanaf de HD kunt uitvoeren.
en zodanig dat je zelf heel de HD moet vervangen
dan heb je die dvd set nodig om een nieuwe hd weer helemaal in te richten
met zowel een werkende windows 7 alsmede die recovery partitie

dus altijd doen

anders loop je kans dat je heel windows 7 opnieuw moet kopen
capthavoc