Zijn (server) hardeschijven echt (nog steeds) zo duur door de overstromingen in Thailand?

Bij het aanvragen van een offerte, werd mij verteld dat de hardeschijven (146 GB 10K 2.5 SAS (REDUNDANT)) voor in een SBS2011 server €80 kostte en nu meer dan €400, door de overstromingen in Thailand. Is dat werkelijk nog aan de orde? of de prijzen niet meer naar hun oude niveau?

groeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

"Nidec, de grote fabrikant van harde-schijfonderdelen is in een aantal fabrieken de productie alweer gestart. Negen van de tien fabrieken van Nidec zijn weer in bedrijf.

De tekorten blijven vooralsnog hoog en de meeste fabrikanten voorspellen dat in heel 2012 de prijzen van harde schijven nog hoger dan normaal zullen liggen."

http://www.bouweenpc.nl/handleidingen-tips/waarom-zijn-harde-schijven-zo-duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord
De prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. Een echt tekort door de overstroming is er nooit geweest, wel van afnemende voorraden en daarmee een dreigend tekort. De afnemers van harde schijven wilden meer betalen door het dreigende tekort. Nu de productie weer op het oude niveau is, worden de schijven weer voor lagere prijzen aangeboden en zijn ze bijna weer op het oude niveau. Verwacht kan worden dat ze veel goedkoper worden door de toenemende concurrentie van de SSD.