Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het schadelijk voor mijn computer zijn als ik het niet gebruikte CPU zou gebruiken om iets anders te doen?

Een paar jaar geleden las ik op een forum dat ze bezig waren met 'eiwitten te ontplooien' (dit is een project..)
Dus ze zeiden dat je een bepaalde programma moest installeren en telkens je je computer opstartte ging dat programma je niet gebruikte CPU geheugen gebruiken.

Bv. Ik surf nu op goeivraag.nl en ik gebruik (bv 100mb) van de beschikbare CPU dan zou dat geinstalleerde programma het overige CPU (dus in mijn geval zou dit +-412mb zijn) gebruiken om 'eiwitten te ontplooien'
(dit was een wedstrijd, wie het meeste eiwitten had ontplooid won)

En nu vraag ik me af of dit schadelijk kon zijn omdat ik dan altijd mijn CPU volledig gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
519

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee hoor, volstrekt ongevaarlijk. Hij kan hooguit wat warmer worden, maar daar is de cpu op gebouwd en de levensduur is dus danig lang, dat de andere onderdelen van je pc, eerder defect zullen raken, dan wel te traag zullen worden i.v.m. toekomstige nieuwere (zwaardere) software.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding