Zou het schadelijk voor mijn computer zijn als ik het niet gebruikte CPU zou gebruiken om iets anders te doen?

Een paar jaar geleden las ik op een forum dat ze bezig waren met 'eiwitten te ontplooien' (dit is een project..)
Dus ze zeiden dat je een bepaalde programma moest installeren en telkens je je computer opstartte ging dat programma je niet gebruikte CPU geheugen gebruiken.

Bv. Ik surf nu op goeivraag.nl en ik gebruik (bv 100mb) van de beschikbare CPU dan zou dat geinstalleerde programma het overige CPU (dus in mijn geval zou dit +-412mb zijn) gebruiken om 'eiwitten te ontplooien'
(dit was een wedstrijd, wie het meeste eiwitten had ontplooid won)

En nu vraag ik me af of dit schadelijk kon zijn omdat ik dan altijd mijn CPU volledig gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee hoor, volstrekt ongevaarlijk. Hij kan hooguit wat warmer worden, maar daar is de cpu op gebouwd en de levensduur is dus danig lang, dat de andere onderdelen van je pc, eerder defect zullen raken, dan wel te traag zullen worden i.v.m. toekomstige nieuwere (zwaardere) software.