Hoort een laptop rond de 80 graden te zitten tijdens gamen?

Ik heb een Pavilion dv6 Met een i7-2670QM
Maar tijdens het gamen word mijn laptop wel heel heet
(rond de 80 graden)
Dus ik vroeg me af of dit wel normaal is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Het beste antwoord

Een hoop geroep dat dat te heet is. Betrof het een desktop dan zeker maar voor een laptop met i7 tijdens zware belasting is dit vrij normaal te noemen hoor. De max temp voor jou cpu is dan ook 100° C.

Daarnaast is speedfan nu niet bepaald betrouwbaar. Gebruik liever een tooltje als HWinfo32/64 om je temps uit te lezen en/of te loggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Dat is te heet. Een normaal maximum zou zo'n 70 graden zijn. Je kunt het best bij de dealer de koeling na laten kijken. Mogelijk is deze vervuild door stof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De HP laptop heeft een probleem in de koeling, naarmate hij heet gaat worden smelt er ook iets op het moederboard. Op een later stadium zal je computer steeds gaan uitvallen . Bij ons begon als eerste dat hij te heet werd, Wifi viel ook uit en meer dingen.
Dit kan je laten verhelpen, wij hebben dit in Januari laten doen voor de HP Pavilion, je kan erop wachten en ziet ook wat ze er mee doen. Het kost je 30 euro.

Wat wij nu wel hebben aangeschaft is een koelplaat, deze zet op leg je onder de laptop en sluit je aan op de USB poort. De koelplaat blaast met 1 of meerdere vinnen koeling naar boven en naar onder onder waarmee ook je laptop nooit meer te heet kan worden, hebben wij ergens gekocht via internet voor ongeveer 15 euro.

Moet je onderstaande persoon even mailen en uitleggen, zijn naam is Rick en is hierin gespecialiseerd.

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is eigenlijk te heet, AMD kan wel tot 110 graden max. Het ligt er ook geheel aan hoe je de laptop gebruikt, heb je het vaak op schoot of zit er veel stof in de FAN kan van alles zijn maar in dit geval zou ik wel terug gaan naar de dealer.