Maakt het uit in welke toestand je laptop is (i.e. bijv. uit, standby of slaapstand) voor de bestendiging van je laptop als je met deze reist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met "bestendiging" (het woord bestaat niet), maar om mijn batterij te sparen zet ik mijn laptop altijd uit als ik ermee 'op reis' ga. Want ook al is het een heel stuk minder dan wanneer je hem gebruikt: hij verbruikt toch altijd iets aan energie als je hem in standby/slaapstand laat staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord bestaat volgens mij wel beste natha2011.
Zie onderstaande link.
http://woordenlijst.org/zoek/?q=bestendiging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat ik bedoel is het 'behoud' van je laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een draaiende harddisk moet je niet te wild verplaatsen.
zolang de harddisk stil staat maakt het voor het vervoer niet veel uit.
het kan zijn dat de laptop vlak voor het leeg raken van de batterij enkele bestanden op de harddisk plaatst.
de harddisk gaat dan draaien, en als jij net met je koffer ergens tegenaan stoot, (denk aan Murphy) dan is er wel schade.
gewoon uit zetten! en helaas, wachten tot hij na de rit weer is opgestart.
jammer, maar een kapotte HD is erger.
prettige paasdagen
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@maninthemiddle: geef dan ook eens een link met de betekenis? @drejansen, dat ook nog ja. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Natha2011 http://www.dictionarist.com/bestendiging http://dictionary.sensagent.com/bestendiging/nl-nl/ Het woord wordt niet veel gebruikt denk ik. Hij staat ook niet in de Dikke van Dale, maar wel bijvoorbeeld in van Dales Nederlands-Spaans woordenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha bedankt. Maar wel raar dat het niet in de Dikke staat dan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Drejansen Zou u misschien uw antwoord de volgende keer niet als een reactie op een ander antwoord willen plaatsen? Het is namelijk nu niet mogelijk om uw antwoord als beste antwoord te kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk gaat het om de punten.