scannen direct op printer werkt niet?

hallo iedereen,
ik heb een Canon Pixma 5100,maar de scanfunctie werkt niet goed.Ik kan niet direct vanaf de printer scannen.Ik moet het via het startprogramma op de computer doen.
Ik bedoel met ''vanaf de printer'' dat ik een document eronder leg op "scannen" druk en de instructies volg.
maar als ik op de knop druk staat er op het scherm dat hij bezig is maar er gebeurd niks? wee iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

misschien heb je de scanner meerdere keren opgeslagen in je computer en gebruik je een opgeslagen kopie.en dan werkt de scanner niet.ik zou hier even naar kijken er staat bij welke scanner actief is. is dit niet het geval dan kun je de scanner met windows updaten of met je antivirus beveiliging als dit mogelijk is!