ik heb een bedrag van 3000 beschikbaar en wil dit besteden aan een nieuwe pc maar moet ik een mac windows of linux pc kopen en waarom?

ik weet hoe ik met linux moet omgaan en mijn laptop heeft het ook dus welke moet ik kiezen .
er verstand van hebben in de omgang met deze 3 heb ik genoeg

Toegevoegd na 10 minuten:
gewoon gebruik thuis gebruiker af en toe een spelletje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Als je veel bezig bent met tekstverwerking, administratie, enz. oftewel 'kantoorgebruik' zou ik gewoon voor Windows kiezen.
Wil je grafische dingen gaan doen, videobewerking, muziek, ontwerpen enz., zou ik absoluut voor Mac gaan.
Met Linux heb ik geen ervaring.

Toegevoegd na 14 minuten:
Een Mac is erg solide en stabiel als het gaat om bovengenoemde punten, minder virusgevoelig en werkt veel ongecompliceerder.
In jouw geval zou ik juist voor een Windows PC kiezen! Niet alle programma's worden door Mac ondersteund. Ook bepaalde downloads zoals spelletjes, tekstverwerkingsprogramma's en 'standaard' software zoals Outlook Express, Publisher, Excel enz. worden niet door Mac ondersteund. Apple hanteert eigen programma's die alleen gebruikt kunnen worden op een Mac. Dat is nu juist de strategie van Apple.
Een Mac is meer een professioneel apparaat, bedoeld voor grafische doeleinden die veel geheugen eisen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Een goede Windows PC met veel vermogen vereist een goede processor. Gezien je budget zou ik kiezen voor een Core i7 processor of hoger/nieuwer.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit type computer zal meer kunnen qua vermogen dan je waarschijnlijk ooit nodig zal hebben gezien je omschrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
De grafische superioriteit van een Mac is iets uit het verleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het niet helemaal mee eens rose. Ik geef toe dat Windows zich enorm heeft verbeterd, maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de Mac.
Waar ik het wel mee eens ben: Goedkopere en minder sterke processors van Mac kunnen in sommige gevallen niet op tegen de vernieuwingen van Windows. Ik heb hier een Mac staan waarmee ik professioneel werk OSX Snow Leopard. Ik heb er destijds 5200 Euro voor betaald. Exclusief beeldscherm en software.
Mijn Windows met 8-Core processor en dure Ati Radeon grafische kaart haalt het qua prestaties niet vergeleken met mijn Mac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zou ik in het geval van vraagsteller absoluut voor een Windows PC kiezen.
Ik zou gaan voor een Mac, ik heb dat ook gedaan 8 maanden geleden en er ging een andere wereld voor mij open, niet te geloven en het belangrijkste GEEN problemen meer want bij Windows was het altijd wel wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook voor een mac gaan. Gebruiks vriendelijk, snel en mooi interface. Je kan er genoeg op doen.