Hoe kan de instellingen van mijn WAP aanpassen?

We hebben thuis een router met draadloos internet maar helaas is dat signaal te slecht om het hele huis van draadloos internet te voorzien. Nu hebben we nog een WAP van Conceptronic (C54APM) liggen en als ik deze aansluit kan ik via dit acces point op het internet.
Nu wil ik deze verbinding alleen wel beveiligd hebben en hiervoor zou ik, volgens de handleiding, naar http://10.0.0.1/ moeten gaan maar deze pagina kan niet worden gevonden.
Iemand enig idee hoe ik toch de instellingen van deze router kan aanpassen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Aansluiting:
-> Internet verbinding -> Router -> WAP -> Laptop

(Instellen heb ik zowel via het draadloos internet als bedraad internet geprobeerd)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Het probleem zit er denk in dat je nu twee routers achter elkaar hebt staan. De WAP ingeplugd in je router. Je moet in die WAP de dhcp functie uitschakelen. en hem alleen als doorgiftepunt voor je wireless gebruiken. In loggen in de wap doe je door hem los te halen van de router en hem dan bedraad aan je computer hangen. dan zal het ip- adres wel werken