webcam driver verwijderd wat nu?

mijn laptop is de msi cx600 en ik kan de driver niet van de website download want er staat geen link op mijn systeem :
windows 7 homepremium 32 bit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (4)

inderdaad een lastige, op internet wordt je van hot naar het gestuurd en ik zie heel veel onbetrouwbare links
met allerlei gratis scan gedoe gewoon niet aan beginnen !
malware gedoe
probeer die van xp de downloaden
en eventueel via rechtsklik de compatibiliteitsmodus van de setup te veranderen.
zo te lezen is er wellicht helemaal geen driver voor vista en hoger ?
maar meestal werken de drivers nog wel maar is de setup wat moeilijker
probeer dan zeker de compat- modus
om ze uit te pakken en eventueel rechtstreeks te verwijzen naar de uitgepakte drivers als dat nodig is
capthavoc
12 jaar geleden
Er staat toch duidelijk bij dat de drivers in win gebakken zitten dus die moet je gewoon kunnen installeren via apparaatbeheer als het al niet vanzelf geïnstalleerd wordt.

Apparaatbeheer: Start » zoek naar: devmgmt.msc
Dubbelklik op de camera en selecteer driver update, automatisch laten zoeken zou toch bij de juiste drivers uit moeten komen (ik ga er vanuit dat er een internet verb actief is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MSI heeft geen Win7-32bit-webcamdriver ontwikkeld voor de CX600. MSI gebruikt standaarddrivers die in Win7 ingebakken zitten.

Je moet dus geen drivers proberen te downloaden van willekeurige websites. Dat is inderdaad een recept voor het verkrijgen van malware! Sowieso moet je eigenlijk nooit drivers downloaden als het niet van de website van de fabrikant is. Er zijn legio websites met nep-drivers waar dus inderdaad malware/virussen in zitten.

Blijft over het probleem. Als het goed is, heb je de optie 'vorige driver gebruiken' of de optie 'driver opnieuw installeren'. In dat laatste geval kan ie om bestanden van Windows vragen. Als je die verwijderd hebt (lijkt me nog een hele uitzoekklus om exact DIE Windows-bestanden te verwijderen), zou je elke willekeurige (Nederlandse) Win7-32bits schijf moeten kunnen (lenen en) gebruiken. Desnoods bijvoorbeeld even met je laptop onder de arm naar de winkel en even ter plekke vragen om een Win7 CD-tje te lenen. Daar kunnen ze nooit veel voor rekenen. Tref je aardige mensen, dan kan het zomaar zijn dat ze het gratis doen. Verder is er in zo'n winkel natuurlijk sowieso veel deskundigheid aanwezig om je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is op welke manier je de driver hebt verwijderd.
Als je de driver (.drv off zo) hebt gedelete, dan staat hij nog steeds in de registry genoteerd, en kun je hem niet meer installeren.
Probeer via Configuratiescherm -> Software je hele camera te "verwijderen". Als je mazzel hebt verdwijnt hij dan uit de registry.
Alternatief is zelf in de registry gaan spitten en de verwijzingen te verwijderen. Als je hier niet vertrouwd mee bent, laat een expert het dan doen. Als je de registry verprutst is het einde oefening.
Format C: is dan de enige optie.
Off misschien een rollback van je systeem tot vóór de installatie van de camera.