Waarom kan ik geen DVD's meer bekijken op mijn laptop? Voordat je antwoordt, lees de beschrijving nauwkeurig!

Als ik de DVD in mijn laptop stop, druk ik op InterVideo WinDVD. Dan komt er te staan: Maken van overlay mislukt. Verklein uw scherm of kleurdiepte en probeer het opnieuw.
IK GA GEEN ANDERE DRIVERS DOWNLOADEN!!!
In het configuratiescherm staat de beeldschermresolutie op 'meer' 1024 bij 768 pixels. De kleurkwaliteit staat op hoogst(32 bits). Als ik op 'geavanceerd klik, staat de Dpi-instelling op Groot (120dpi). Verder staat de hardwareversnellig op maximaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al met een ander programma wat geprobeerd, zoals Windows Media Player.

Antwoorden (2)

Beschrijving:

Bij het proberen afspelen van een dvd-film met Intervideo WinDVD, verschijnt de volgende foutmelding:
Overlay maken mislukt. Verlaag de resolutie of de kleurdiepte van uw beeldscherm en probeer het opnieuw .

Oplossing:
Volg alle onderstaande stappen om dit probleem op te lossen.

Werk de DirectX-software bij. De laatste versie is beschikbaar op de Microsoft - DirectX-website (Engelstalig).

Controleer of de videoversnelling is geactiveerd in het DirectX-venster:

Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren.
Typ dxdiag en klik vervolgens op OK.
Selecteer het tabblad Beeldscherm.
Onder DirectX-functies moet DirectDraw-versnelling zijn ingeschakeld. Als dit niet het geval is, klik dan op de knop om deze functie in te schakelen.

Schakel het uitgebreide bureaublad uit.
Klik op Start en dan op Configuratiescherm .
Dubbelklik op het pictogram Beeldscherm en klik op Eigenschappen.

Op het tabblad Instellingen verwijdert u het vinkje bij "Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor". Op deze manier zal alleen het LCD-scherm van de notebook video weergeven.

Zorg ervoor dat andere programma's geen Overlay gebruiken. Sluit alle geopende programma's en start WinDVD opnieuw. Druk tegelijkertijd op Ctrl , Alt en Del en klik op Taakbeheer.
Op het tabblad Toepassingen sluit u alle geopende programma's.

Installeer de Intervideo WinDVD-software opnieuw of werk deze software bij.

Met een van de bovenstaande stappen moet een dvd zonder problemen kunnen worden afgespeeld.

Toegevoegd na 12 minuten:
Uit bovenstaande blijkt dat je waar nodig dus wel drivers en/of software moet downloaden/ bijwerken.

Overigens is dat voor al je software aan te bevelen omdat door veroudering van essentiële software de kans op problemen met de hardware groter wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je vraag nauwkeurig gelezen en hier komt het antwoord:
Je instellingen van je scherm of de kleurdiepte zijn te groot, die moet je verkleinen. Daarom kun je geen dvd's meer kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het geprobeerd, helpt niets!