Wat is er aan de hand met mijn printer?

Mijn Canon Pixma ip4600 print vaker niet dan wel.

Ik krijg altijd dezelfde error dat de printer uit en aan gezet moet worden om de printtaak te kunnen uitprinten. Dit werkt uiteraard niet. Het groene lampje en oranje lampje blijven afwisselend oplichten met na een x aantal keer een pauze.

Tot nu toe heb ik de printer altijd kunnen laten werken, maar hoe weet ik zelf niet.

De volgende dingen probeer ik.

- willekeurig op de aan/uit knop en de stop knop drukken, eigenlijk ben ik dan een soort reeksen aan het verzinnen, cheatcodes:P
- inkt eruit en erin zetten
- papier lade eruit en erin zetten
- de printer desnoods ff schudden

Met gevolg dat de printer het na 5 minuten tot 1 uur proberen het opeens weer doet.

Dat is heel leuk, maar ik heb totaal geen idee wat ik aan het doen ben en ik vroeg mij af of er niet een stappenplan is zodat ik erachter kan komen wat er nou mis is met dit ding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het kan zijn de de software van de printer, de firmware, vernieuwd moet worden. Klinkt als een geheugen probleem. Heb je wel het juiste formaat ingesteld bij de printerinstellingen? A4? Je kan proberen om de optie aan te zetten, vergroten/verkleinen tot 100% van het papierformaat van de printer.

Vaak is er ook een code om printers een harde reset te geven, dit is per merk anders. Vaak iets met vasthouden van de aanknop, stekker er uit en er weer in etc.. Maar dit moet je even opzoeken op google. Kan het hier helaas niet op mijn tel voor je opzoeken.

Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
ik zie dat er meer moeilijkheden zijn, vooral met refill. Er staat een filmpje op google voor de reset, tevens is er een servicetool.

Zoek op ip4600 hard reset.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoelde dat filmpje. refill zijn catridges die opnieiw gevult zijn.
Heb je ook niks kunnen vinden van harde reset? 30 min uit zetten zou ook moeten werken.
Hoe knipperen de lampjes exact? Dat geeft namelijk de foutmelding aan.

Andere antwoorden (1)

Ik zou als eerste eens naar de website van de fabrikant gaan en de laatste drivers voor jouw printer downloaden, dit lost vaak al veel problemen op.