Hoe kun je draadloos internet aanleggen vanaf een internet kabel?

In mijn huurwoning heb ik internet erbij gekregen. Nu ligt er continu een internet kabel van 30 meter door me woonkamer waar ik me nek over breek. Ik heb die kabel is even gevolgd en eindigde onder mijn bed. Aan het eind van die kabel vond ik dus een router van KPN, zo'n oude. Een handig vriendje van mij en ik hebben alles geprobeerd om de router te draadloos te laten knallen. Dit alles haalde niks uit. Ik heb geen zin om dat helemaal uit te zoeken maar wil wel draadloos internet. Kan ik ergens een goed kastje kopen waar ik die internetkabel op aansluit en dan heel makkelijk een beveiligd draadloos internet kan fixen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook een paar opzet plinten kopen bij de Gamma/Praxis/Ikea (je komt er waarschijnlijk toch vaak genoeg) en je kabel daar achter leggen.

Antwoorden (2)

Als het goed is kan je een 'wireless router' aan je internet aansluiting hangen die dan het signaal tussen modem & pc/laptop onderhoudt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het handigste is om een Linksys WRT of WAP te kopen (Linksys is van Cisco, de leider in Netwerk apparatuur). Hierin stel je dan DHCP in (zodoende hoef je niets verder te veranderen) en onder Security stel je WPA-Personal met PSK (Preshared Key) in. Ook stel je een absurde SSID naam in en zet je SSID Broadcast uit. Afgezien van de router en je Access Point, is het ook van belang dat de apparatuur die je Wireless wilt laten werken ook WiFi adapters hebben. Hiervan dien je de MAC adressen op te schrijven en deze onder MAC Filtering toe te voegen. Vervolgens zoek je met de apparaten je WiFi Access Point, waarvan je de naam weet (ze kunnen hem niet meer automatisch vinden) en voert bij connecten de WPA-PSK key in (denk ook om de Channel die je kiest, liefst 1 tot 3).
Nu heb je WiFi werkende. Zijn nog legio aan factoren die het tegen kunnen werken, maar gemiddeld moet dit goed gaan.