Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een KPN Experia Box (Modem+router) en een externe harde schijf welke ik erop aan kan sluiten, maar hoe kan ik bepalen wie toegang heeft?

Via de experia box van KPN, met mijn harde schijf erop aangesloten kan ik ervoor zorgen dat deze toegankelijk is voor iedereen die op het netwerk is aangesloten.

Het probleem is dat, zoals ik al zei, deze toegankelijk is voor iedereen binnen het netwerk. Ik wil alle computers behalve mijn eigen laptop geen toegang verlenen tot die harde schijf.

Het komt er dan dus op neer dat mijn harde schijf dan draadloos voor mijn laptop werkt.


Aldus de vraag: HOE stel ik in dat alleen mijn laptop toegang heeft tot de draadloze externe harde schijf /// Hoe stel ik in dat niemand toegang heeft tot de harde schijf, behalve ik ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan heel makkelijk met folderlock, een programma voor het beveiligen van je mappen.

Je kan ook proberen door binnen je netwerk, je harde schijf te selecteren en via je rechtermuisknop en eigenschappen je beveiligingsinstellingen te veranderen. Weet niet of dit tweede ook werkt voor een externe harde schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding