Moet je een pc 24/7 aan laten staan om altijd toegang te krijgen op windows home server?

Ik bedoel dan ook vanaf een andere locatie in Nederland, als je vanaf een andere locatie in nederland je windows home server in wil om bijvoorbeeld een word document te lezen, moet er dan thuis waar de windows home server geinstalleerd is altijd een pc aan staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (3)

Alleen de PC waar WHS op geinstalleerd is staat 24/7 aan. Zuinige onderdelen zijn dus niet verkeerd :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad! De PC waar Windows Home Server op geinstalleerd is, moet 24/7 aan staan, als je 24/7 toegang wilt hebben tot die server. Maar je kunt het bijvoorbeeld zo instellen bij Energie Instellingen dat het in slaapstand gaat na een bepaalde tijd, en dat het weer wakker wordt als er toegang gevraagd wordt. Die instellingen kun je makkelijk vinden bij je schermbeveiliging instellingen, waar je je screensavers kan kiezen, zeg maar. Daar zie je een link waar je op kan klikken voor Energie Instellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal 100% ja. de server moet actief zijn om je van de benodigde gegevens te kunnen voorzien via je internet aansluiting en je moet ook niet vergeten dat de router zelf ook stroom nodig heeft anders kan de server het internet niet op dat wil je ook niet hebben lol