mijn laptop adaptor is loeiheet ? wat is er loos ?

Een tijd terug merkte ik opeens dat mijn beeldscherm flitste tussen volledig verlicht naar spaarstand verlichting
alsof de adaptor uit was
ik checkte hem en hij was echt loeiheet, en een ledje dat normaal groen was was nu oranje
natuurlijk meteen uit gedaan en gekoeld nu werkt hij wel weer ook voor langere tijd maar ik vind hem heter dan normaal het geval is.
iemand ervaring er mee ? is er iets gesmolten o.i.d moet ik hem vervangen ?

capthavoc
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou het nog aanzien en de adapter in de gaten houden zolang je hem nog kan vastpakken met de hand Indien dit niet het geval is dan uit veiligheidsoverwegingen toch maar vervangen..Als een led-je van groen maar oranje gaat branden duidt dit op te veel spanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
dank je het is inderdaad het enige wat ik kan doen

Andere antwoorden (3)

Welke adapter heb je? Als hij het nog doet, dan is er niet iets mis mee. Laptop adapters zijn altijd superheet. Ik heb zelf 3 laptops die ik om en om gebruik (Ik probeer veel soorten Systemen uit) waarvan de adapters ook heet genoeg zijn om een eitje te bakken :p.

Misschien kun je in de handleiding kijken wat oranje licht betekent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de gebruiksaanwijzing van mijn laptop staat dat je eerst de adapter stekker in je laptop moet doen alvorens de stekker in het stopcontact te steken om te voorkomen dat het blok heet wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* hij wordt natuurlijk wel nog warm
een laptop adaptor wordt over het algemeen vrij heet. Het van kleur veranderende lampje geeft slechts weer of je batterij in de laptop vol zit of dat ie nog aan het bijladen is. Ook bij mijn handleiding wordt aangeraden de laptop geheel op te laden en dan de adaptor van de laptop los te koppelen en ook het netdeel los te koppelen omdat hij anders stroom blijft doorgebruiken.