De kleine spruit heeft een kids netbook als kerstkado gekregen...kunnen er niet mee op kabel Internet. Iemand die hulp kan geven?

Het is een netbook voor kids v.a. 5 jaar.
We hebben hier internet met kabel. Tips van provider gevolgd : stroom van modem, ff uit laten staan, insteken in netbook, vast ip adres ingevuld...maar geen Internet.
De netbook 'draait' op Android.
Wij zijn hier complete leken ! :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien even n dongel erop zetten,kun je gelijk het internetgebruik van die kleine bijhouden. Ah xl en Media markt.
escape
12 jaar geleden
Waarom een vast IP-adres? Hoe weet je of je een goed adres hebt ingevuld? Weet je dat je dan ook nog een netmask, gateway en DNS moet invullen? Als je dat niet goed doet, heb je geen internet. Waarom niet 'automatisch adres verkrijgen?' Ik neem aan dat je router op DHCP staat, zodat dat goed gaat.
En dan: heb je geen Wifi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omg....zet er ook ff een filter op ofzo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Type : http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF10.SHTML Filter kan ingesteld worden en is ook gedaan. Staat op kindvriendelijk surfen ingesteld.
Hebben geen wifi anders hadden we deze ellende niet gehad. Escape, bedankt voor de tips. Zoals gezegd, we zijn hier complete leken, maar gaan ons er vandaag nog eens over buigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn online dankzij de raad van escape. bedankt !

Antwoorden (1)

Je moet controleren of het aan het netbook ligt of aan de verbinding. Doet een laptop het wel als je de netwerkkabel er in steekt? Werkt de netboek als je een andere netwerkkabel gebruikt? Er zou geen probleem moeten zijn als je de netwerkkabel in de netboek steekt. Een probleem zou kunnen zijn dat de kids netboek een beveiling heeft tegen ongelimiteerde toegang tot internet. Dat zou je ook merken als je een andere netwerkkabel gebruikt, van de buren bijvoorbeeld.