Kan ik (door een computer winkel) mijn GPU (videokaart) laten vervangen door een krachtigere?

Hallo,

Kan ik mijn videokaart (NVIDIA GeForce GT540M DDR3 2048 MB, eruit laten halen en er dan een sterkere en/of betere videokaart in laten zetten? Het is een Samsung RF711-S01NL. Als je de specificaties tot in de puntjes moet weten vraag het me dan even.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2K

Antwoorden (3)

Ik hoef geen specificaties te hebben om je te vertellen dat dit zeker mogelijk is. Hun kunnen je ook beter advies geven, je zult wel manuren moeten betalen...

Aan de andere kant, zou je ook alleen voor het advies kunnen gaan en zelf één kopen en plaatsen.
Aangezien het erg gemakkelijk is om zelf te doen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe moet je dit zelf doen dan? En maakt het wat uit welke je koopt (wel voor laptop dan)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AH! Het gaat om een laptop? Dan is t een iets ander verhaal inderdaad. Bij een pc is dit makkelijk de kap eraf halen en inpluggen. Bij laptops is t iets meer werk. Ik zou advies vragen in de winkel hierover. Het maakt zeker uit welke je koopt!
De videokaart moet matchen met je pc specs.
gvrox
12 jaar geleden
Zie de trefwoorden, en de M in GT540M betekent Mobile, dus een GPU speciaal voor laptops gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samsung maakt geen desktops. Bij laptops is het meestal niet mogelijk om de GPU te vervangen, ze zitten vaak vast gesoldeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik nou het hele moederbord laat vervangen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je met inbouwen meer geld kwijt dan wat die laptop waard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hiQer, de 3d kaart is GT540M, de M van mobile, dat zou toch iedereen moeten weten :P:P (doen ze ook bij processors, heb je ook weer wat geleerd ^^)
De videokaart / GPU is bij een laptop meestal op het moederbord gesoldeerd, dus dat zal niet te vervangen zijn, ook niet door een computerwinkel. Er zijn echter wel laptops die hun videokaart op een los printje hebben zitten, dan is het wel te vervangen, maar ik denk niet dat dit zo'n laptop is.
gvrox
12 jaar geleden
Gezien de specifikaties van jouw laptop, heb je al een heel goeie en ik heb ook even naar de videokaart gekeken. Die zit er als een grote chip op het moederbord. Die te vervangen, lijkt me niet verstandig (als het al kan). Ik zou eerder kijken naar een laptop die nóg beter is met een nóg betere grafische kaart en de oude verkopen, want ik denk dat je dan goedkoper uit bent dan wanneer je je videokaart laat ombouwen. Bovendien heb je ook sneller een nieuwe dan dat je "oude" terug van de service komt (duurt in de regel 4 weken).
Je moet bedenken dat de componenten in een laptop goed op elkaar afgestemd zijn.