Mijn monitor geeft foutmelding: Diagnoses input check H off V off en valt daarna direct in power save... Kan iemand me helpen? Groeten Sofie

Toegevoegd na 45 minuten:
Danku om zo snel te antwoorden beiden! Het gebeurt direct als hij opstart, je moet echt snel zijn om de foutcode te kunnen lezen. Ik heb enkel nog een laptop, maar die uitgangen zijn totaal anders he... In ieder geval bedankt, zo weet ik tenminste dat ik op zoek moet naar een ander scherm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

lijkt erop dat hij horizontaal en verticaal geen signaal krijgt, dus geen beeld van je computer, daarom denkt hij dat de pc uit is, en gaat hij in power save.

heb je hem al op een andere computer geprobeerd, of een ander scherm op jouw computer?

Groetjes Maikel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook zijn dat je of iemand anders per ongeluk een verkeerde scherminstelling heeft gedaan/geforceerd mbt met name de vernieuwingsfrequentie. Waar het scherm dus niet mee overweg kan.

Gebeurt dit direct bij het aanzetten vd computer of later pas bij het laden van win(?)?

Als je in eerste instantie wel beeld hebt kun je eens via de veilige modus je drivers en instellingen verwijderen vd videokaart, daarna opnieuw opstarten en weer opnieuw installeren.

Een defecte/niet goed werkende videokaart of probleem met het scherm zelf is natuurlijk ook mogelijk. Uitproberen met behulp van een andere pc kan daar uitsluitsel over geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows in veilige modus opstarten en de resolutie lager zetten (F8) waarschijnlijk staat die hoger dan je scherm aankan.