Hoe zet ik mijn beeld goed (voor computer)?

Ik heb een nieuw scherm gekregen van Sinterklaas, die moest iets vroeger bij ons zijn dit jaar, en dit is een breedbeeld. Nou zit ik met een klein probleempje: Links is een randje (3mm ofzoiets) zwart, en rechts valt daardoor 3mm weg, zodat de scrollbalk van de meeste pagina's voor het grootste deel wegvalt. Op het oude scherm zaten 2 knopjes (een + en een -) waarmee je het scherm naar links en naar rechts kon doen, maar op het nieuwe scherm zie ik het niet. Op configuratiescherm kan ik het ook niet vinden, maar misschien moet ik net iets verder kijken. Kent iemand dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
11.5K

Het beste antwoord

In het menu van de monitor zit een een optie "Calibrate"oftewel kalibreren.Als je dat laat uitvoeren door de monitor komt het beeld precies goed op het scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen kan ik nergens een knopje op de monitor zelf vinden waarin ik in dat menu kan komen :S
Als ik die vind, dan zit ik bij de oplossing.

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan je instellen.
Als het goed is moet dat bij beeldinstellingen zijn.

Dan kan je de scherm naar link verplaatsen... Om het goed te krijgen. Kijk heel goed bij configuratie instellingen anders kan je die 1028x640 ( beeldinstellingen ) verandern via rechtermuis op De Beeldscherm en dan eigenschappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijlijk heb je je monitor met VGA aangesloten, DVI lost dit probleem direct op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Links DVI, rechts VGA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De computer is aangesloten met die rechter kabel, maar die zat bij het scherm geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, een VGA lost dit dus op. Eigenlijk zocht ik meer een manier om dit via de instellingen van het scherm te doen, maar in ieder geval bedankt voor het antwoord ;) + een plusje, want ik geloof het verhaal van de kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een DVI kabel lost het op :D . DVI is een digitale aansluiting en het is een beetje cheap-ass van de monitor fabrikant om nog een oude VGA kabel te leveren. Je moet overigens wel een DVI aansluiting op je PC (videokaart) hebben om hem aan te kunnen sluiten). Meestal is de uitgang wit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die zit op het oude scherm en zit ook op het nieuwe scherm, naast de VGA ingang. Ik moet zelfs een converter in de computer hebben om de kabel smaller te maken (de converter heeft namelijk alleen maar een DVI ingang) zodat ik het scherm erop aan kon sluiten. Nu nog een zoektocht naar zo'n kabel ;)
Het installeren van de juiste drivers wil ook wel helpen. Dan krijg je over het algemeen een extra pictogram in je configuratiescherm waarmee je deze instellingen softwarematig kan regelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke drivers moet ik dan installeren om het goed te krijgen? Op een lagere resolutie staat het scherm trouwens wel goed, alleen op de hoogste niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de site van het monitor merk en zoek even op het typenummer van je monitor. Onder de downloads kun je daar de meest recente driver voor jou scherm vinden. Over het algemeen staat er ook een installatie instructie bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, ik zal even zoeken of ik de drivers kan vinden.