Wat is het verschil tussen een iPad en een apple laptop?

Wat kan wel en niet met de éénen de ander?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch veel meer aan een laptop dan een tablet in het algemeen? Een iPad is leuk om te hebben, maar een laptop kan veel meer. Denk aan spellen erop spelen, bestanden met powerpoint en word etc.

Antwoorden (4)

iPad heeft touchscreen, laptop niet.
iPad heeft geen toetsenbord zoals een laptop.
Het besturingssysteem is anders.
iPad kan geen Flash.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel maar je kunt er dus precies hetzelfde mee doen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Laptop kun je meer mee. iPad is handig voor snel dingen op internet te doen en simpele spellen, maar voor bijvoorbeeld tesktverwerking moet je echt een laptop hebben.
iPad heeft ook geen cdrom speler.
Ritsuka
12 jaar geleden
Het kan wel, maar bij lange teksten heb ik toch liever toetsenbord en muis op een pc.
Ritsuka
12 jaar geleden
http://memebase.com/2011/09/02/memes-comixed-if-only-someone-had-thought-of-that-sooner/
Een iPad is eigen om even iets snel op te zoeken omdat hij snel opstart. Een iPad is dus eigenlijk bedoeld om gewoon lekker op de bank je mail te checken of even iets op Google op te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een andere reden om een iPad te bestellen is de batterijduur. Een laptop met een vergelijkbare prijs moet meestal binnen enkele uren weer aan de oplader, om te voorkomen dat u uw werk verliest. De iPad verbruikt daarentegen zeer weinig stroom en biedt een accuduur van wel tien uur, zelfs bij gebruik van draadloos internet. Hier kan geen vergelijkbaar geprijsde laptop tegenop!

Heeft u er ook zo’n hekel aan om te moeten wachten op het opstarten van uw laptop? Een iPad hoeft u niet uit te zetten: wanneer de iPad niet gebruikt wordt, gaat hij in slaapstand en wordt er zo goed als geen stroom meer verbruikt. U kunt uw iPad dus altijd direct gebruiken wanneer u hem oppakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel maar je kunt er dis precies hetzelfde mee doen?
Nee, je kan er niet precies hetzelfde op doen. Een Apple laptop is echt een laptop, waar bijna alles op mogelijk is. Een iPad heeft beperkingen. Niet overal, maar wel bijna overal is een app voor. Sommig websites worden niet ondersteund maar het is maar net wat je allemaal doet op de computer. Ik heb zelf ook een iPad en ben er erg tevreden mee. De vertelde 10 uur batterijduur haal ik makkelijk. Als je heel zuinig bent, maar dan echt heel zuinig doe je 1% batterijduur over 20 minuten! Maar dan is wel de herlderheid helemaal omlaag, WiFi uit, geen muziek, locatievoorziening uit en lekker lang boek lezen in iBooks. Ik hoop dat ik je zo genoeg heb geïnformeerd. Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iPad is verslavend. Dat komt omdat er zoveel leuke apps zijn die je op een gewone PC niet kan gebruiken. Ook is het zo dat Zylom spelletjes op de PC zo'n 25 euro kosten en als app maar €2,50 kosten.
Een iPad is minder geschikt om veel bestanden op te slaan.