Wat staat er eigenlijk op MFT bestanden (Master File Table) ?

Ik ben mijn schijven aan het defragmenteren . De meeste soort bestanden kan ik wel ergens inschatten ....maar deze niet.
Iemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Het beste antwoord

De MFT maakt onderdeel uit van het NFTS bestandssysteem.

NTFS
NTFS staat voor New Technology File System.

Binnen een NTFS systeem worden alle gegevens die te maken hebben met een bestand , opgeslagen als metadata. Deze gegevens worden opgeslagen in de MFT (Master File Table).

De MFT bevat regels van 1024 bytes en kan veel meer informatie bevatten dan een FAT32 directory entry.

In de MFT staan zaken als de naam van het bestand, de extensie, bestandsdatums en -tijden, de exacte locatie van waar het begin van het bestand op de schijf staat, bestands-attributen enz.

Omdat een MFT regel relatief groot is, kunnen kleinere bestanden in zijn geheel in de MFT regel worden opgeslagen. Dit zijn zogenaamde Resident files.

Als een bestand in de loop van de tijd groeit en te groot wordt om nog in de NTFS regel te passen, wordt de rest van het bestand buiten de MFT opgeslagen. Het bestand is dan deels Resident en deels Non-Resident.

Een resident bestand is bijvoorbeeld een kort tekstbestandje van enkele woorden of regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (1)

De Master File table is een database, onderdeel van het NTFS file indexering systeem, waarin informatie over de files is opgeslagen.

Lees alle detials op (Engels):
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa365230%28v=vs.85%29.aspx