Hoe speel ik een film van op mijn laptop af op mijn (oude) tv?

Op mijn laptop heb ik usb en hdmi-uitgang. Op mijn tv enkel de 3-kleurige aansluiting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit kan met een HDMI naar scart omvormer, zie de bron.

Naast dit kastje heb je dus een nodig:

- scartkabel (eventueel mogen 3 losse pluggen aan de ene zijde, en een mannelijke scart plug aan de andere zijde ook)
- HDMI kabel. Deze gaat van je laptop naar het kastje.

Succes!

Toegevoegd na 29 minuten:
Na een reactie moet ik mijn antwoord terugtrekken. Dit is geen hdmi>scart, maar een scart>hdmi omvormer.

Na veel zoeken heb ik hem gevonden. De 2e bron. Of je deze kunt bestellen in Nederland weet ik niet, echter heb ik inmiddels genoeg gelezen dat het goedkoper is om een nieuwe TV te kopen, dan om een dergelijk systeem aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad een HDMI naar SCART nodig, maar jouw link geeft het omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk! Ik zie het zelf nu ook.