kan je een PCI kaart in een PCIE slot zetten?

ik wil een wireless adapter in mijn pc zetten, alleen in mijn pc zit PCIE en de adater is PCI.
kan dat ?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb een Asus P7P55D moederbord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
11.1K

Het beste antwoord

PCI is de opvolger van AGP én PCI slots. PCI express is niet specifiek voor video, maar is een nieuwe bus-standaard die overal voor gebruikt kan worden.

Een PCI-E slot is niet (backwards) compatible met PCI en kan derhalve niet gebruikt worden voor PCI insteekkaarten/uitbreidingskaarten.

Als er op je moederbord niet ook klassieke PCI-slots zitten (wat tamelijk onwaarschijnlijk is) dan kun je met de PCI-kaart niets aanvangen.

Toegevoegd na 1 dag:
De eerste alinea moet uiteraard beginnen met PCI-E.

(met dank aan mrTomaat)

Toegevoegd na 2 dagen:
Op een Asus P7P55D zitten drie gewone PCI slots, daar kun je je wireless adapter insteken.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Met een klein foutje:
PCI-E is de opvolger van AGP en PCI. ;-) (met z'n allen komen er wel).
rose
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dankje !!!

Andere antwoorden (1)

"Er zit een wereld van verschil tussen PCI, en PCI-E. PCI is voor het aansluiten van uitbreidings PCI-kaarten, zoals een Netwerkkaart, geluidskaart etc. Er bestaan ook videokaarten die je op PCI kunt aansluiten.

PCI-E (ook wel PCI-Express of PCI-E 16x) is de opvolger van de AGP sloten, de sloten waarop je je videokaart aansluit. Deze zijn dus LOUTER EN ALLEEN voor videokaarten, terwijl PCI sloten voor allerlei uitbreidingssloten zijn."

Het kan dus niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan geen PCI kaart in een PCI-E slot doen. Maar de meeste moederborden hebben meerdere PCI Slots, wat voor moederbord heb jij?