ik krijg m'n UTP kabel niet werkend , wat doe ik verkeerd ?

gezien mijn vorige vraag ( http://www.goeievraag.nl/vraag/verandering-adsl-modem-kabel-modem.237096 )
heb ik een router en een switch aangeschaft
en 15 mtr utp kabel.
heb in het verleden al heel wat connectors aan geknepen
maar dit keer krijg ik hem niet werkend.
hij loopt in een 3/4 pvc pijp samen met een surround speaker kabel.

ik heb de kabel al doorgepiept en doorgemeten
kabel zit 1 op 1
en meet 6 ohm/ader
en er zit er geen een fout of tegen elkaar
kan het zijn dat er ergens een te scherpen bocht in zit ?
speaker kabel heb ik ook al eens losgekoppeld dus geen invloed van. maar krijg maar geen verbinding.

kabel over de grond en nieuwe pijp is geen optie

iemand een oplossing voor mij wat ik nog zou kunnen controleren ?

Toegevoegd na 1 dag:
probleem is opgelost !
een metertje ingekort omdat ik dacht dat er iets van een kink in de leek te zitten
en de stekkertjes er volgens de norm 1 op 1 aan geknepen
ik dat dat het niet uit maakte met welk paar/kleur je begint
als allebij de kanten maar gelijk zijn.
maar waarschijnlijk toch wel

verder bedankt voor alle reacties !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
10K

Antwoorden (7)

Als ie goed doormeet zit daar het probleem dus niet lijkt me
Je kan even een andere kabel proberen ?
als testje
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een standaard kabel met gegoten stekkers over de grond werkt gewoon.
de kabel die ik gebruik heeft dus 2 zelf aan geknepen stekkers
capthavoc
12 jaar geleden
moet je hem misschien als cross cable knijpen ?
denk dat er dan toch ergens een foutje zit
wellicht toch 2 draden die met elkaar verbonden zijn met alleen doormeten kan je dus niet uitzoeken of dat het geval is test je met deze toevallig ? http://www.blueface.nl/usblan-kabel-tester-p-419.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probleem is al opgelost
toch volgens de norm aangeknepen
dus de juiste paar kleuren gebruikt
ik dacht dat het niet uit maakte of je met or-or/wit begon of met br-br/wit
het was trouwens wel een cat5e kabel
De meest logische mogelijkheid is dat een of meerdere adertjes niet in het juiste gleufje zitten.

Als je ze allemaal hebt doorgemeten zitten ze wel goed diep genoeg en maken ze contact. Weet je zeker dat ze precies goed zitten en niet gekruist?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagsteller geeft aan dat aansluiting 1 op 1 zit en dat alle aders getest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yes zeker weten
heb ze er ook al eens een keer vernieuwd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dat lees ik inderdaad ook, en je hebt al getest met een losse kabel over de grond. Maar volgens mij kan het niet iets anders zijn als je het hebt doorgemeten. Als je de RJ45 in de ethernetaansluiting op een PC of laptop doet, gaan er dan lampjes branden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heel even maar
na elke keer een flits zit er wel een vrij lange pauze tussen
Begin eens vooraan, want anders kom je er nooit.
Breng eerst het systeem terug naar hoe het was (zonder de spitter) werkt het dan nog?
ja sluit dan switch weer terug, maar gebruik even een andere losse kabel om te testen.
Doe het stap voor stap, want ergens midden in beginnen heeft zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check of je de juiste standaard gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
config: modem pc direct testen, dan opbouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals mijn bovengangers al vermeldden, eerst inderdaad goed controleren of je de juiste kabel op de juiste plek hebt. Ook niet per ongeluk de kabeltjes "schoon" gemaakt (gestript)

Daarnaast is het makkelijker om de kabel te testen met een PC erbij. Je kan dan zien of op de router een lampje gaat branden en op de achterkant van de PC / laptop dat ook zo is.
Op je PC kan je in je DOS box (cmd) ook het commando "arp -a" typen dit geeft je een overzicht van IP adressen en mac adressen die verbonden zijn. Werkt dit, dan werkt de kabel ook.

De knik in de kabel zou niet uit moeten maken, zolang het koper maar niet 10tallen malen buigt/beweegt, want dan breken de leidingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een cat 5 of cat 6 kabel, een cat 6 kabel deed het bij mij ook niet, toen ik een cat 5 kabel nam deed het netwerk het pas. Staat op de kabel. Succes