ik krijg m'n UTP kabel niet werkend , wat doe ik verkeerd ?

gezien mijn vorige vraag ( http://www.goeievraag.nl/vraag/verandering-adsl-modem-kabel-modem.237096 )
heb ik een router en een switch aangeschaft
en 15 mtr utp kabel.
heb in het verleden al heel wat connectors aan geknepen
maar dit keer krijg ik hem niet werkend.
hij loopt in een 3/4 pvc pijp samen met een surround speaker kabel.

ik heb de kabel al doorgepiept en doorgemeten
kabel zit 1 op 1
en meet 6 ohm/ader
en er zit er geen een fout of tegen elkaar
kan het zijn dat er ergens een te scherpen bocht in zit ?
speaker kabel heb ik ook al eens losgekoppeld dus geen invloed van. maar krijg maar geen verbinding.

kabel over de grond en nieuwe pijp is geen optie

iemand een oplossing voor mij wat ik nog zou kunnen controleren ?

Toegevoegd na 1 dag:
probleem is opgelost !
een metertje ingekort omdat ik dacht dat er iets van een kink in de leek te zitten
en de stekkertjes er volgens de norm 1 op 1 aan geknepen
ik dat dat het niet uit maakte met welk paar/kleur je begint
als allebij de kanten maar gelijk zijn.
maar waarschijnlijk toch wel

verder bedankt voor alle reacties !!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ie goed doormeet zit daar het probleem dus niet lijkt me Je kan even een andere kabel proberen ? als testje

De meest logische mogelijkheid is dat een of meerdere adertjes niet in het juiste gleufje zitten. Als je ze allemaal hebt doorgemeten zitten ze wel goed diep genoeg en maken ze contact. Weet je zeker dat ze precies goed zitten en niet gekruist?

Bronnen:
http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_ca...

Begin eens vooraan, want anders kom je er nooit. Breng eerst het systeem terug naar hoe het was (zonder de spitter) werkt het dan nog? ja sluit dan switch weer terug, maar gebruik even een andere losse kabel om te testen. Doe het stap voor stap, want ergens midden in beginnen heeft zin.

Check of je de juiste standaard gebruikt.

config: modem pc direct testen, dan opbouwen

Zoals mijn bovengangers al vermeldden, eerst inderdaad goed controleren of je de juiste kabel op de juiste plek hebt. Ook niet per ongeluk de kabeltjes "schoon" gemaakt (gestript) Daarnaast is het makkelijker om de kabel te testen met een PC erbij. Je kan dan zien of op de router een lampje gaat branden en op de achterkant van de PC / laptop dat ook zo is. Op je PC kan je in je DOS box (cmd) ook het commando "arp -a" typen dit geeft je een overzicht van IP adressen en mac adressen die verbonden zijn. Werkt dit, dan werkt de kabel ook. De knik in de kabel zou niet uit moeten maken, zolang het koper maar niet 10tallen malen buigt/beweegt, want dan breken de leidingen

Heb je een cat 5 of cat 6 kabel, een cat 6 kabel deed het bij mij ook niet, toen ik een cat 5 kabel nam deed het netwerk het pas. Staat op de kabel. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100