Waar koop ik een goedkope maar goede microfoon voor mijn laptop? En met welk GRATIS programma kan ik dan het geluid bewerken?

Ik wil goede kwaliteit geluid op kunnen nemen, maar wil er absoluut zo weinig mogelijk aan uitgeven. En ik zou graag ook een programma willen waarmee ik het geluid goed kan bewerken. Zodat als iemand bijv zingt zijn stem hoger of lager klinkt, of dat er een echo bijkan enz.!

Thanx alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kunt elke goedkope microfoon gebruiken die aan te sluiten is op de microfooningang van jouw laptop.
Je kan zelfs wellicht de ingebouwde microfoon gebruiken als je laptop die naast de webcam heeft zitten.
De opname kwaliteit wordt natuurlijk altijd ook bepaald door de kwaliteit van de microfoon, daar moet je dus wel rekening mee houden.
Een goed gratis programma waar je alle gewenste bewerkingen mee kunt doen is Audacity.
Hiermee kan je opnemen, knippen en plakken en alle mogelijke effecten toepassen.
De bewerkte files kun je op allerlei audioformaten exporteren zodat je er ringtones of CD tracks van kan maken.