Kan een processor in de computer slijten?

Ik bedoel: kan het zijn dat hij naar verloop van enkele jaren minder gaat presteren?

Of is het een kwestie van: hij doet het, of hij doet het niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het kan zijn, dat na verloop van tijd, hij minder stabiel word (slijtage). Dit kan crashes etc. veroorzaken, maar zelfs dan kan je ze weer terug stabiel krijgen, door een klein beetje extra voltage te geven. je kunt niet eindeloos voltage toevoegen, en hoe meer voltage hoe sneller ie verder slijt. Toegevoegd na 3 uur: aangezien ik minnetjes krijg van mensen die schijnbaar niet weten waar ze het over hebben. de oorzaken voor deze slijtage zijn: Time-dependent dielectric breakdown: It is the result of the gate dielectric gradual wear out, which leads to transistor failure. Stress migration: Materials differ in their thermal expansion rate, and this difference causes thermo mechanical stress, referred to as Stress Migration. Thermal cycling: Thermal Cycling is another reliability factor since the temporal thermal gradients e.g. power on and off and high frequency changes in power due to changes in workload behavior, affect the lifetime of the processor. Negative bias temperature instability: NBTI leads to upward shifts in the transistors’ threshold voltage that leads to timing vio-lations. en zelfs een bron voor de slimbo's die me een minnetje gaven.. Toegevoegd na 3 uur: overigens accepteer ik schriftelijke excuses, die kan je kwijt door het reageer knopje te gebruiken!

Bronnen:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&c...

Nee, dat is onmogelijk. Als de computer naar verloop van tijd vol met stof komt te zitten kan ie wel te warm worden, maar verder kunnen de circuits in de processor niet slijten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100