Als een laptop van een half jaar oud de melding geeft: problemen met de harde schijf. Is dat een geval voor de garantie ?

De laptop van mijn moeder gaf vanochtend deze melding.
Moeten we hier zelf iets mee/aan doen, zo ja wat, of kunnen we beter met de laptop terug naar de winkel.
De laptop is een half jaar oud en wordt alleen gebruikt voor wat simpele internet handelingen, dus geen muziek of film downloads en dat soort dingen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Er zijn geen gekke dingen mee gedaan, mijn moeder is 72 en doet eigenlijk alleen wat spelletjes op Hyves en een beetje rommelen op marktplaats.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik zou hier zeker mee terug gaan naar de winkel. Voor dat je dat doet moet je er zeker van zijn dat alles wat waardelvol is gebackupt is.

Toegevoegd na 22 seconden:
waardevol

Toegevoegd na 35 minuten:
Download ook nog even hdtune:
http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe

En draai even de test onder het kopje error scan, en kijk onder het kopje health of alle waardes op "OK" staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tja geen gekke dingen mee gedaan .... ik neem aan dat er ook een virusscanner op geïnstalleerd zal zijn.
Ga m dus niet openmaken enzo oppakken die handel en inderdaad terug naar de winkel ermee dit is zeer hoogstwaarschijnlijk een garantiekwestie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Denk inderdaad zoals MrTomaat zegt aan het maken van een back-up!