hoe ziet een harde schijf eruit op een oude pc?

pc moet weg en ik wil de harde schijf stuk maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De harde schijf zit vaak onder de diskette en cd-rom station. In een oude pc heeft de schijf twee aangesloten kabels: de powerkabel en de kabels waar de data doorheen gaan, n platte brede grijze kabel.

Het beste antwoord

Mooi werk. Er zijn echter ook formateer hulpprogramma's die de harde schijf onleesbaar formatteren (is wissen) kunnen. Er wordt dan een paar keer onzin naartoe geschreven. Dit is het professioneelste en snelste, bovendien maakt het de hardware niet onbruikbaar. Ik zelf geef alle oude spullen weg via Marktplaats. DBAN is zo een programma. http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=392 Je moet het .iso disk-imagebestand naar schijf branden met een iso burner (dus niet het bestand). Gebruik hiervoor het eveneens gratis CDBurnerXP.

Wil je toch je vingers openhalen aan en je nagels breken op de scherpe binnenkant van de computer, haal dan de stroom er af en de harde schijf er uit door eerst de stekker en dan de kleine schroefjes los te halen. De bovenkant van de harde schijf zit ook vast met kleine schroefjes. Soms boren mensen er trouwens gewoon een gat in. Je vindt in de harde schijf een glanzende metalen schijf die je een paar krassen geven kunt. In sommige zitten ook sterke neodinium magneten rond de schijfkop Hier kan je je op de meet ook nog zeer aan doen als je die helemaal los zou halen en ze klappen in je hand aan elkaar.

Wil je de harde schijf op een foto van binnen zien, kijk dan bij Google - Afbeeldingen zoeken. http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=980&bih=534&q=harde+schijf&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2&oq=harde+schijf&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=s&gs_upl=2449l5412l0l7089l12l11l0l3l3l0l350l1454l1.5.1.1l8l0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klap met de hamer is sneller en efficiënter, lucht ook lekker op. :)

Andere antwoorden (4)

Net als die van tegenwoordig, klein rechthoekig plat.

die van nu net zo groot, alleen met meer inhoud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn makkelijke herkenbaar en die van nu en vroeger zijn niet veel verschillen in te zien. Als je op de link kijkt zie je een harde schijf met een kapje erop, zo hoort hij ook in je pc te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze afbeelding moet voldoende zijn om de harde schijf te herkennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intern zien ze er uit zoals op het plaatje.
Let op met open slopen meestal zit er onder de sticker ook een schroefje.
Verder zitten er sterke magneten in en je hard disk bestaat uit 2 schijven daar heb je later 2 hele leuke originele onderzetter aan.