Hoe het beste het netwerk aanleggen?

Op mn werk moet ik een netwerk maken voor 5 pc's die op een centrale pc aangesloten moet worden om zo een aantal programma's te kunnen draaien en ze moeten allemaal online kunnen gaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je hebt voor de internet verbinding zo wie zo een internet aansluiting nodig met een router. Met een switch kan je meerdere netwerkpoorten maken. op elk sluit je een computer aan en stel je die in met de gegevens van het LAN netwerk.

Wil je programma's vanaf een server kunnen draaien. Dan heb je hiervoor een client/server programma voor nodig. Maar een server is niets anders als een computer met een ip-adres op het netwerk, die altijd aan staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alles aansluiten op een centrale switch. Bij voorkeur laat je die ook de DHCP doen.

Toegevoegd na 31 minuten:
Correctie, de bedoeling is dat je de router laat dhcp-en
rose
12 jaar geleden
Een switch is inderdaad een oplossing, maar dan zou ik wel een gatewayserver erbij zetten voor de veiligheid (dat is een server die zich gedraagt als een router maar waarmee nog veel meer kan).

Je kunt ook gewoon een routertje kopen voor een paar tientjes. Die centrale PC kan ook gewoon één van de LAN clients zijn van die router.