Maakt het werken met 1 of meerdere externe monitoren je minder productief?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik stel de vraag eigenlijk naar aanleiding van dit artikel: http://lifehacker.com/5616859/is-the-multiple+monitor-productivity-boost-a-myth

Ben benieuwd of er ook onderzoeken hier naar zijn gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Kimath
12 jaar geleden
ik werk met 2 schermen en vind dit zeer prettig, programma's als email en Skype staan op 2de scherm, en hoofdscherm voor belangrijke dingen.
Met Photoshop is het ook handig, want ik zet alle tools op 2de scherm, zodat mijn werkveld groter is.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je eerste reden zou bij mij juist contraproductief zijn. Je ziet dan continu iets dat afleidt, je bent geneigd ogenblikkelijk je hoofdtaak te vergeten op het moment dat er bijvoorbeeld een email binnenkomt. Je tweede reden is wel productiviteitsverhogend. Maar daarvoor heb je niet echt een tweede scherm nodig, een groter eerste scherm zou net zo goed werken.
Kimath
12 jaar geleden
daar heb je ook wel gelijk in, maar ik vind het zelf prettig werken. Ik wissel sowieso al veel tussen taken en ben snel afgeleid :P

Antwoorden (2)

Ik heb altijd het gevoel dat als ik extern gemonitort wordt, ik productiever ben. Ook met een extra beeldscharm op mijn bureau werkt het sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet minder productief. Je bespaart jezelf tijd omdat kijkbewegingen sneller gaan dan schakelen tussen programma's. Je gaat dus efficiënter werken. Dit is mijn eigen ervaring. Zowel in mijn werksituatie als hier thuis heb ik meerdere monitoren. Ik vind het persoonlijk heerlijk om met 2 23"schermen te werken. Anderen vinden het niets.

Onderzoek ernaar doen is onnodig omdat het niet representatief is. Iedereen is anders.