ik heb een zenithink tz-180 android 2.2 tablet gezien met 1 ghz is die snelheid vergelijkbaar met die van een iphone of ipad?

ik wil een soepele tablet-pc waar je makkelijk spellen op kunt doen zonder een lag of zoiets kan iemand mij helpen welke processor voor een tablet minstens wel goed is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

iphone 4 heeft ook 1ghz. dus ja. iphone 3gs 600mhz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. Als ik je vraag letterlijk neem dan ja. 1 GHz = natuurlijk 1 GHz. Zowel op Android als op Ipad.
Echter als ik alles in wat ruimere zin bekijk dan vergelijk je appels met peren als je een Ipod/Iphone/Ipad vergelijkt met een apparaat dat op android draait.

De apparaten van Apple (zoals Iphone en Ipad) zitten zodanig in elkaar dat alles perfect op elkaar is afgestemd. Hiermee bedoel ik de hardware zoals de processor en het beeldscherm, maar óók de software!
En hierdoor kan het ook maar zo zijn dat het apparaat als geheel veel en veel soepeler werkt en dus eigenlijk sneller lijkt te zijn.
Bij android apparaten ligt dat soms heel anders. De software werkt dan net even niet zo lekker samen met de hardware waardoor een spel wat zowel op de ipad als op een android tablet te krijgen is, net even wat houteriger lijkt te gaan. Beeld is net wat trager, controls zijn net iets logger dat soort zaken. Andersom zou ook kunnen natuurlijk maar de producten van apple kennende zal dat veel minder voorkomen ;)

Het hangt dus erg af van wat voor spellen je precies van plan bent om te gaan doen denk ik.

Ik heb zelf een Ipod en een telefoon die op android draait (HTC). De ipod zou volgens de specificaties op 533 MHz draaien en de telefoon op 800MHz. Maar sommige games spelen mooier en soepeler op mijn Ipod dan op mijn telefoon. Andere hebben dezelfde kwaliteit (Angry Birds bijvoorbeeld)
Kortom de algehele werking van Android apparaten en Apple apparaten verschilt heel erg. En dat merk je soms erg goed
Testen dus in de praktijk zou ik zeggen!