Mijn Samsung HX-DU020EC externe harde schijf gaat automatisch in een stand-by stand. Hoe kan ik dit uitzetten?

Ik word niet goed van deze schijf. Als ik de computer opstart moet ik hem opnieuw aansluiten voordat hij herkend word en steeds als ik hem even niet gebruik gaat hij op stand bij en moet ik 10 seconden wachten voordat ik eeen bestandje kan openen op die schijf.

Help! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de driver updaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe? Heb je een link? Je weet welk type ik heb
escape
12 jaar geleden
Er zijn geen drivers voor een USB disk. Dus die kan je ook niet updaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik namelijk ook.

Het beste antwoord

Die feature is niet uit te zetten. Het zit ingebouwd in de elektronica van het kastje.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het niet mee willen opstarten probleem? Dat ik de USB kabel opnieuw moet aansluiten elke keer dat ik mijn pc opstart? Ook niet te verhelpen? Anders dan weet ik het wel en dan schop ik deze schijf de deur uit.

Andere antwoorden (2)

Na wat googelen en lezen het volgende gevonden;

Kan heel goed een hardware fout zijn. Terugsturen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een laptop of een desktop ?
Het energiebeheer op een laptop staat standaard anders ingesteld dat op een desktop.

Dat geldt ook voor USB-hubs. Als je niet wilt dat computer apparaten uitschakeld, kun dat algemeen aanpassen in configuratiescherm "energiebeheer", en specifiek bij apparaatbeheer (vanuit configuratiescherm "systeem") , nl. bij het energiebeheer van de betreffende USB-hub aangeven dat niet uitgeschakeld mag worden. (XP)

NB
Bij sommige systemen kun je het energiebeheer ook regelen in het BIOS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een computer. Alleen weet ik niet goed hoe het bij apparaatbeheer werkt. Ik heb Windows 7