Hoe tik ik alt+241 in (het +/- teken) op een tenkeyless toetsenbord?

Kan dat uberhaupt? In dit geval een zwarte PLU ML87 keyboard.
Of alt+219=blokje. Etc.
Kan het zonder extra software te installeren? (Ik neem aan dat het wel kan MET extra software - maar kan 't ook zonder? En het zal kunnen door tijdelijk een ander lettertype te kiezen wellicht - maar da's niet wat ik zoek.)

Toegevoegd na 14 minuten:
WindowsXP.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lukt ctrl + shift (tegelijk) en dan shift ; niet bij WinXP?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel, soms niet. In goeievraag.nl niet, in Wordpad wel.

Antwoorden (1)

Probeer eens door de control en de shift toets tegelijk in te drukken en dan shift ;

Dus: ctrl + shift
Dan: shift ; (een : maken dus)

Dan krijg je ± bij mij...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het lukt met het ± teken, dan kan je (mits je de combinatie kent) vrijwel alle tekens maken zonder de alt + driecijfercode...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm... Dat werkt soms, maar bijv. niet in Outlook of notepad... Blijkbaar is dit lettertype- of programma- of toetsenbordlandinstellingafhankelijk, in tegenstelling tot alt+xxx... Dus eigenlijk niet wat ik zoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt keypads die je los kan kopen. Wordt veel gebruikt bij laptops. Kan je zo aansluiten op USB poort. http://www.bol.com/nl/s/computer/zoekresultaten/Ntt/keypad/search/true/searchType/qck/N/3134/Ntk/computer_all/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Maar ik heb bewust een tenkeyless gekocht om mijn muis vlak naast het toetsenbord te kunnen gebruiken :).
Maar misschien schaf ik wel zo'n keypad aan. (Wel eentje met mechanische toetsen. Geen rubber dome shit.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn muis ligt ook vlak naast mijn toetsenbord hoor (normaal toetsenbord). Ik heb ongeveer 10cm beweegruimte voor mijn muis. Voor mij meer dan voldoende omdat ik mijn muis zéér gevoelig heb ingesteld. 4cm op het bureau is mijn hele beeldscherm (22") over. Daarnaast probeer ik het gebruiken van de muis zo veel mogelijk te vermijden, i.v.m. muisarm...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde dat ik dan niet zo ver hoef te reiken :).
Uiteraard lag mijn muis ook bij mijn full-size keyboard vlak naast het toetsenbord. Wat betreft je muisarm: heb je ook een mechanisch toetsenbord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mechanisch? Geen flauw idee... ?:)