Wat is schijfopruiming precies en in welk geval doet men dit?

Wat kun je bereiken met schijf opruiming? Mijn documenten heb ik gekopieerd naar een externe back-up schijf. Ik heb nl met een paar probleempjes te kampen nl deze mijn geluid is weg gevallen en ik krijg vaak het bericht dat mijn virtueel geheugen niet voldoende is.
Kan de schijf opruiming in dit geval een oplossing zijn. Of is er iets anders aan de hand.

Toegevoegd na 18 uur:
In mijn PC heb ik de Norton Internet Security 2009 [nog 30 dagen geldig] geinstalleerd gekoppeld aan Norton Utilities tot op heden heb ik hier nog niet echt gebruik van gemaakt. Kan ik dit programma ook gebruiken voor de schijf opruiming?

Toegevoegd na 23 uur:
Dit moet natuurlijk de Norton Int. Sec 2010 zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
capthavoc
12 jaar geleden
ik vind norton eigenlijk veel te zwaar en veel te strak
maar goed als je norton utilities hebt dan zou ik het zeker proberen.
ik wil je ook wel advies geven via teamviewer
mocht je echt hulp nodig hebben
http://teamviewer.hyves.nl/
heb toch vrije dag ;)
succes

Het beste antwoord

zeker weten je virtuel geheugen is een gedeelte van de schijf dat woord gebruikt om snelle data wisselingen te kunnen doen
dus er wordt iets ingezet tijdelijk data dat wordt weer overschrven door ander tijdelijk data
maar als je harde schijf bomvol zit met vaste data is er geen ruimte om met die gegevens de "juggelen" zeg maar
dus schijf opruiming kan wat ruimte maken
de stelregel die ik hanteer is hou altijd een kwart van je schijf leeg want je virtuele geheugen wordt wel meegerekend
tegenwoordig mag dat gerust iets minder zijn maar

hiet is in elk geval tijd om je schijfopruiming uit te voeren
en zeker ook een schijfdefragmentie
die kan erg lang duren zeker als het heel lang gelden is dat je die hebt gedaan

een goed programma dat alles voor je doet is advance systemcare

de gratis versie is al goed genoeg
enige nadeel is dat als er een update is dat je elke keer weer even terug naar de site moet
maar dat is niet onoverkomelijk
succes
doe de eerste keer maar een diepe scan duurt vrij lang de eerste keer maar is echt de moeite waard

je geluid lijkt me een ander oorzaak te hebben maar voor eerst dit maar eens uit

zoek op de site naar de hoem product
en een zoek de gratis Advance systemcare free editie
je wordt dan verwezen naar de site cnet
of als je pech hebt mcgeek
die is super traag
de tweede link is de rechtstreekse cnet link

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt een antwoord waar ik verder mee kan en ik weet ook wat mij nu te doen staat. Echter op dit moment heb ik nog niet de gelegenheid gehad om het uit te voeren.
Hartelijkdank voor deze uitvoerige uitleg en ook bedankt voor het privé bericht.

Andere antwoorden (1)

Schrijfopruiming ruimt alle spullen op waar je niks aan hebt zo heb je meer ruimte op je harde schijf.