Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwe graphic kaart kopen maar die ik nu gebruik is een Integrated Graphics Processor, dat is zo'n chip, wat moet ik doen?

Ik wil een nieuwe graphic kaart kopen, maar ben er dus achter gekomen nadat ik in mn pc heb gekeken en ben ik er achter gekomen dat het grapickaartje/geheugen uit een ingebouwde chip komt..

wat moet ik doen als ik alsnog een nieuwe graphic kaart wil, of meer videogeheugen?

alles is al omgebouwd in mijn computer behalve dit en alles is helemaal +.
behalve 82mb video geheugen, dat is best wel irritant xd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals bovenstaand al is aangegeven kan je vrij eenvoudig een kaart installeren in een vrij slot ( PCI, PCI-E of AGP). Wat je echter daarna niet moet vergeten is de onboard video in het apparaat beheer uit te schakelen anders heb je weinig aan de nieuwe kaart. Ook even de drivers van de nieuwe kaart downloaden bij de fabrikant; de meegeleverde op het cd'tje zijn per definitie verouderd.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kijk na lange tijd weer terug op goeievraag.nl, en ondertussen weet ik veel meer van computers.
Uw antwoord kwam precies in de richting die ik nu gehoord zou willen hebben, dus bedankt :D
Gr. Shiva

Andere antwoorden (1)

Als je een leeg PCI-e slot hebt, kan je daar gewoon een grafische kaart insteken en je monitor op aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vind in een pci-e? is dat zo'n gleuf bij het blauwe poortje van het beeldscherm? want dat poortje gaat in een klein zwart doosje dus ik denk van niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hier helaas geen plaatje bij doen. Dus zie de link:
http://www.minatica.be/threads/20663-Handleiding-Hoe-Grafishe-Kaarten-Installeren
Het slot zit in de pc, op je moederbord.
Bij de link is verder ook te zien hoe je het moet doen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding