Hoe kan je het beste onderzoeken of het beter is on te wachten met een aankoop(vw vernieuwing) of niet?(laptops)

Ik ben van plan een laptop te komeb. Wanneer is nog niet duidelijk. Ik wilde een sony vaio halen, maar ik ben erachtergekomen dat zij of een paar maanden een nieuwe versie ervan uitbrengen die my zal interesseren.

Als ik dus voor die sony ga, zal ik moeten wachten.

Stel dat ik een andere laptop koop, dan wil ik niet hebben na een maand. Shit, ze hebben een nieuwer beter model uitgebracht. Ik had beter een maand kunnen wachten en die kopen.

Hoe kan ik mij hierop voorbereiden, hoe onderzoek ik of een bedrijf wel of niet binnenkort een nieuwe model zal uitgeven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er komen zo verschrikkelijk veel laptops uit dat de week nadat jij hem koopt er waarschijnlijk wel weer drie nieuwe uitkomen. Je kan beter kijken wanneer een laptop aan je wensen voldoet. Heeft het al de opties die je wil USB 3, Expresscard, een goede videokaart genoeg geheugen of misschien zelfs een SSD. Nieuwere modellen blijven komen dat hou je toch.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je echt op de hoogte wil blijven van nieuwe modellen zou ik tweakers.net en hardware.info altijd bekijken zij melden het vaak als er een nieuwe interessante lijn laptops van een bepaald merk uitkomen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien even leuk om dit bericht van tweakers (deze dinsdag) even te lezen over hun nieuwe voorstel: ultrabooks, laptops met allerlei speciale eisen voor aansluitingen en een gewenste SSD.

De andere link is de Asus die aan die eisen(ultrabook) gaat voldoen.

Toegevoegd na 13 minuten:
De nieuwe VAIO S-serie (bron) gewoon even VAIO ingetikt en bij google de berichten van de laatste paar dagen laten zien. Announced/revealed/2011 models i.c.m. het laptop merk doet het meestal wel op google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het geldt niet alleen voor laptops: omdat vrijwel alle apparatuur continue verbeterd wordt is er nooit aan te geven wanneer je de beste koop doet.
Als je wacht op een beter model kun je eeuwig blijven wachten en heb je nooit wat je wenst.

Het advies van mij is: gebruik apparatuur zolang het voor jouw doeleinden voldoet, als je iets nieuws wilt koop het dan pas op het moment dat je het echt nodig hebt.
Later zullen er altijd weer betere of goedkopere aanbiedingen komen maar jij wilt er nú gebruik van maken.

Gr. Koos
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Blackvibes,

enkele weken geleden stelde ook al iemand deze vraag.
ja, je kan wachten tot daags voor je dood.
dan heb je de mooiste machine voor de laagste prijs
in computerland is het gebruikelijk dat wat je vandaag voor een leuk bedrag koopt, morgen elders voordeliger te bemachtigen is.
en weer wat later blijkt dat je oude troep hebt gekocht.
wat nu?
koop wat je denkt nodig te hebben, en bekijk of je de prijs die dit kost er nu voor over hebt

klopt dat, koop dan. niet meer, maar ook niet minder.
koop in de wetenschap dat je morgen een beter exemplaar zal vinden, maar je hebt dan wel tot die dag genoten van wat je (nodig) hebt.

veel wijsheid toegewenst.
groeten, Dré