Wat is het verschil tussen Dual core en M in energieverbruik bij laptops?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een Dual Core is een processor met twee kernen/rekeneenheden.

De M versie is een speciale Mobiele versie. vaak zijn die een beetje ondergeklokt om hem extra zuinig en minder warm te maken met als doel dat je langer op een accu kan werken en geschikter voor gebruik in een laptop.

Het is dus ook een Dual Core M versie te hebben:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43560

Toegevoegd na 51 minuten:
Het is dus ook "mogelijk" <- was ik vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de M versie is meestal onderklokt om te zorgen dat er minder koeling nodig is.
een fan erop zoals in een desktop, dat past niet in een laptop, vandaar de speciale M versie.