Welke resolutie is het beste op een laptop met een 15,6 inch of op een 17,3 inch beeldscherm?

Hallo iedereen!
Ik ga een laptop kopen waarop ik voornamelijk ga gamen en internetten.
Nu heb ik de keuze tussen 4 asus laptops:
15,6'' met resolutie 1366x768 (hdmi)
15,6'' met resolutie 1920x1080 (full hd)
17,3'' met resolutie 1600x900 (breedbeeld)
17,3'' met resolutie 1920x1080 (full hd)

De rest (geheugen,processor,videokaart etc. is ongeveer gelijk en ook de prijs is ongeveer gelijk).

Mijn vraag is: Welke resolutie is nou het best? Je zou denken full hd (1920x1080), maar ik heb een keer gehoord dat dit alles op de laptop wel heel klein maakt. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
6.4K

Het beste antwoord

De laatste bewering klopt helemaal maar als je jong bent en goede ogen hebt zou 15,6 op een 1920x1080 scherm moeten kunnen. Er zijn echter mensen die het niet meer prettig vinden om tekst te lezen op die resolutie bij die grootte.

Wat ook nog een nadeel is bij hoge resoluties als 1920x1080 is dat de videokaart ook nog eens extra hard moet werken. Deze moet namelijk bijna 2x zoveel pixels op beeld toveren als bij 1366x768. Het is dus zaak dat je ook goed kijkt welke videokaart in dat systeem zit en of je dan met die resolutie en de instellingen die je wil kan gamen.

Gamers raad ik sowieso altijd een Desktop PC aan maar als je natuurlijk mobiel wil zijn houdt dat advies snel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

deze:
15,6’‘ met resolutie 1920x1080 (full hd)

Het word inderdaad klein als je meer pixels dicht op elkaar zet, Je zou het ook scherper kunnen noemen.

Maar bij gamen gaat het om de HOGE resolutie, veel pixels dicht op elkaar maakt het beeld scherper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar ik vind dat persoonlijk wel fijn.

Ik heb een Macbook Pro 15" met een resolutie van 1440x900 en dan is alles al aardig klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt behoorlijk klein, maar ik zou dat alleen maar fijn vinden. Het is heel persoonlijk om te bepalen of je dit fijn vind.