Welke Mac moet ik kopen voor een reclamebureau?

Hij moet zowel snel als betaalbaar zijn. Hij moet goed kunnen draaien als er diverse programma's open staan. Het is voor een eenmansbedrijfje. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor programma's, scheelt nogal of je wil videobwerken en tegelijk photoshop met een zooi add-ons aan hebt staan of dat je browser en een tekstverwerker moeten draaien. En wat voor model dacht je aan? Kast+scherm, iMac(all-in-one), macbook(laptop)?

Antwoorden (4)

voor een snelle, een mac(kast) voor handig heid een imac.

Voor mij persoonlijk een imac die zijn goedkoper

Toegevoegd na 2 minuten:
een imac heeft minder snoeren en is dus makkelijker om te verplaatsen voor het geval dat.

Een mac heeft ook nog een scherm nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n kast heet een mac pro
Het ligt aan het soort programma's, maar over het algemeen zou een Mac Mini al geschikt zijn. Wil je mobiel zijn dan adviseer ik een MacBook Pro, deze is nauwelijks duurder dan de MacBook maar je krijgt er wel een hoop voor terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag zou beter zijn; ik wil werken met programma X, is dat beschikbaar voor een Windows pc of heb ik echt de veel duurdere Mac nodig.

Het is een fabeltje dat Macs (buiten specifieke Mac software dan) beter zijn.

DTP-ers en sowieso de grafische wereld houden al jaren vast aan Mac, zonder zelf nog te weten waarom.....buiten Design dan, maar er zijn inmiddels ook mooie pc (kasten) in omloop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neehoor, voornamelijk de manier van besturing is bij Mac in het geval van DTP wereld zoveel logischer. Daarmee bedoel ik onder andere de toetsencombinaties. Bij Windows heb je ctrl en alt, waarbij toetsencombinaties dan weer alt gebruiken en dan weer ctrl. Bij Mac is dat niet zo, bij Mac zit alles onder de cmd knop (soms in samen met ctrl of alt/option). Als ik iets wil ontwerpen op een Mac, dan gebruik je dus bijna alleen maar cmd. Wil je overschakelen naar een ander venster dan doe je cmd + tab. Je kunt zonder nadenken en zonder zoeken in 1 klap doorwerken, dat mis ik bij Windows heel erg. Daarnaast is het zo dat op plaatsen waar ik kom en ik iets moet afdrukken, ik alleen het stekkertje van de printer nodig heb. Je kunt zonder dat je iets hoeft te configureren/downloaden/installeren zo een printer aansturen zonder problemen. Niks configuratiescherm waarna je weer een onbegrijpelijke wizard voor je krijgt. Het is zelfs zo dat sommige netwerkprinters door Windows niet worden gevonden terwijl ik ze dan allang te pakken heb. Zo is dat niet alleen met printers, maar met bijna alle in- en uitvoer. Nee, je kunt niet zeggen dat er zonder nadenken voor Mac wordt gekozen.
Het hangt ervanaf wat je er mee wilt gaan doen. Als hij niet mobiel hoeft te zijn is een iMac 24" een leuke machine. Als je wel mobiel wilt zijn een MacBook Pro 15" eventueel met een extern scherm.

Wat velen ook zeggen is dat de prijs van een mac te hoog is. hierbij houden ze vaak geen rekening met de tco (total costs of ownership) die bij een Mac nog steeds lager is als voor een vergelijkbare windows machine.