Het computer scherm doet het niet meer wat moet ik doen?

Het computer scherm van de computer doet het niet meer, hij viel spontaan uit. We hebben nu een beeldscherm van de vorige computer (windows 95 xD ) We hebben er al een virusscanner overheen laten lopen en een defragmentatie programma. maar niks heeft geholpen.. wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

hoi Bpollly,

moeilijk te zeggen vanaf deze afstand, maar probeer het volgende:
sluit de monitor aan op een andere PC waarvan je zeker weet dat hij het doet.
sluit de PC aan op een andere monitor (uiteraard moet je ook nu zeker weten dat deze monitor wel werkt.)
kijk ook eens naar het verwisselen van de aansluitkabels.

nu weet je of de fout in de PC of monitor zit.

als de monitor kapot is, kijk of er een zekering in zit, (wel eerst even de stekker uit het stopcontact)

is de PC kapot, probeer (stekker uit stopcontact) wat chipjes aan te duwen, kaarten uit trekken en er weer induwen.
meet de voeding na, er moet zeker 5V en 12V aanwezig zijn.
tegenwoordig zijn ook andere spanningen aanwezig, maar als de 5V en 12V weg zijn, is de rest zeker weg.

geeft dit allemaal geen resultaat, dan weet je in ieder geval welk onderdeel ter reparatie moet worden aangeboden.
vervangen kan ook.

veel suc6, groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tja als deze monitor wel werkt dan
denk ik dat je voeding defect is
brandt er ook geen led lampje als je hem gewoon even aan zet ?
meestal als ie gene verbinding heft zie je oranje of iets dergelijks en groen als ie wel verbinding heeft
capthavoc
12 jaar geleden
Kijk alle draden na: bij gewone PC's is er ook een stroomdraad voor het beeldscherm. Die kan er uit zijn gevallen (de zwarte met drie gaatjes erin). En ook een belangrijke bij dit probleem: de VGA kabel ligt eruit. Dat is de brede blauwe die het beeld van de PC naar het beeldscherm zend. En de anderen draden moet je ook nakijken natuurlijk. En kijk anders of je (als dit van toepassing is) je verlengdoosje niet kapot is. (Dat ding met de rode aan en uit knop waar je van 1 stekker meerdere stekkers kan maken)