wat is interne datarate?

http://www.bol.com/nl/p/computer/western-digital-my-book-essential-2tb-usb-3-0/1003004010943669/index.html#product_overview

hier staat: interne datarate: 5000MB/s...
Betekent dit dat het apparaat 5 GiG per seconde verplaatst/kopieert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, dat betekent dat de harde schijf zelf in staat is met een snelheid van 5000 MB/s te lezen en/of schrijven.

Deze snelheid zou geheel tot je beschikking staan als de snelheid niet zou worden beperkt door de doorvoersnelheid van de USB verbinding.

Toegevoegd na 33 minuten:
Van de Bol site:

"Met een overdrachtssnelheid van Max. 480 Mb/sec voor usb 2.0 of max. 5 Gb/sec voor usb 3.0 kan je vliegensvlug gegevens opslaan."
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat zou dan ongeveer de snelheid zijn waarmee data zou worden vervoerd?
rose
12 jaar geleden
Van de Bol site: "Met een overdrachtssnelheid van Max. 480 Mb/sec voor usb 2.0 of max. 5 Gb/sec voor usb 3.0 kan je vliegensvlug gegevens opslaan."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nu geef je de waardes van een protocol weer die zijn alles behalve representatief voor de werkelijkheid zeker bij usb 3.0
rose
12 jaar geleden
Ja, dat is waar, MrTomaat. Maar het zij de enige cijfers die ik tot mijn beschikking heb.

Andere antwoorden (1)

Er staat 5000 Mb/s de kleine b is bit geen byte dus hou je eerder 625MB/s over. Klein detail die stomme b/B maar wel een factor 8. Maar dan nog is die 625MB/s niet wat je haalt in je systeem. Dat is alleen maar intern in de HDD, het stelt hoe snel de platters uitgelezen kunnen worden. Ook als je de USB3 verbinding door een SATA 6Gbit/s aansluiting zou vervangen haal je nog die snelheid niet want de buffer is gewoon niet zo snel uit te lezen. Op dit moment kan je met een gewone snelle HDD 130 MB/s halen. Met een SSD kan je al wel bijna de SATA 6Gbit snelheid voltrekken er zijn er al die 550MB/s halen.

SATA is de interne aansluiting waar je tegenwoordig HDD/SSD/DVD mee aansluit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk is het vreemd van een site als bol.com om dit getal te melden omdat het alleen maar verwarring zaait.

Toegevoegd na 31 minuten:
Als je zo'n HDD met USB 2 aansluit kan je rekenen op zo'n 25-35 MB/s. Via USB 3.0 zit je heel snel aan de maximum snelheid van de HDD dus zou je maximaal 130MB/s kunnen halen. USB 3.0 kan sneller de HDD niet.