Wat is Stereoscopic 3D?

normaal 3D is volgens mij anders? ik heb net effe gegoogled maar kon niet zo veel helpvols vinden.

(heel veel zinsbouwfouten denk ik)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit is een algemene benaming voor de technieken die er met een trucje voor zorgen dat je dingen in 3d kan zien. Het is er op gebaseerd dat je ene oog iets ziet terwijl je andere oog tegelijkertijd (of bijna tegelijkertijd) een verschoven beeld ziet. Zo wordt de illusie van een 3d beeld gewekt. Ik denk dat je Stereoscopic 3d moet zien als een tegenhanger van of de echte wereld waarin 3d geen illusie is of van een hologram, hier kan je namelijk wel daadwerkelijk omheen lopen.

Voorbeelden van Stereoscopic 3D:

Anaglyph (rood/blauw of rood/groen brilletjes)
Active shutter (3D Tv's)
Passive 3D (bioscopen en sommige nieuwere 3DTV's)

Toegevoegd na 55 seconden:
Autostereoscopy (3DS, geen bril nodig)